Ο ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΟ RETAIL

news1
Ιούνιος 23, 2014
blogpost06
ΠΕΙΣΤΕ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ (Η ΘΕΙΟ) ΣΑΣ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ ΤΟ MARKETING ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Ιούνιος 30, 2014

Ο ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΟ RETAIL

blogpost07

blogpost07

Γράφει ο Θέμης Σαρανταένας: Επαγγελματίας σε επικοινωνιακό και εμπορικό Marketing,κάτοχος της Ιστοσελίδας “Marketing Consultant” (http://www.marketingconsultant.gr/). Μία ιστοσελίδα που παρέχει Marketing Υπηρεσίες, Προϊόντα και Σεμινάρια  για μικρές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες.

 

Θα έχετε ήδη παρατηρήσει πως όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στις online αγορές. Ακόμα βέβαια στην Ελλάδα το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει ανθίσει πολύ, όμως η ανάπτυξή του είναι εντυπωσιακή! Η δωρεάν και άμεση αποστολή, οι αντικαταστάσεις και οι δωρεάν επιστροφές σε περίπτωση μη ικανοποίησης είναι οι βασικοί παράγοντες που πείθουν τους καταναλωτές να αγοράσουν online. Στην πραγματικότητα τα online καταστήματα τείνουν να μοιάζουν όλο και πιο πολύ με τα φυσικά καταστήματα, δημιουργώντας την ίδια καταναλωτική εμπειρία και κάνοντας τους πελάτες να νιώθουν άνετα.

Βέβαια οι καταναλωτές αποφεύγουν τις αγορές πολύ ακριβών προϊόντων online όπως έπιπλα, αυτοκίνητα, ακριβά κοσμήματα , μερικά είδη πολυτελείας κ.α. Αν τα καταστήματά σας ανήκουν σ’ αυτές τις κατηγορίες τότε δεν μπορείτε να κάνετε (ακόμα) πολλά. Αν όμως πουλάτε ρούχα, αξεσουάρ ή άλλα προϊόντα τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν και online, μπορείτε να κάνετε πολλά…!

Το βασικό είναι το κατάστημά σας να ξεχωρίσει και να ξεπεράσει…. τον online ανταγωνισμό. Χρησιμοποιήστε την mobile τεχνολογία! Οδηγείστε τους καταναλωτές να αναζητούν τα προϊόντα μέσω του κινητού τους ενώ βρίσκονται στο κατάστημά σας ή πριν σας επισκεφτούν. Ακόμα χρησιμοποιήστε QR Codes για να μπορούν να βλέπουν μέσω του κινητού τους σχετικά videos και να εμπλουτίζεται η επιθυμία τους για το συγκεκριμένο προϊόν. Μια άλλη ιδέα είναι να χρησιμοποιήσετε κουπόνια και προσφορές που θα εξαργυρώνονται μόνο μέσω του smartphone και θα τα λαμβάνουν με email ή SMS. Το σίγουρο είναι πως οι καταναλωτές λατρεύουν να χρησιμοποιούν τo κινητό τους τηλέφωνο στην διαδικασία της κατανάλωσης και αυτό μπορείτε (πρέπει) να το εκμεταλλευτείτε.

Ακόμα διευκολύνετε την διαδικασία πληρωμής. Αν έχετε επισκεφθεί ένα Apple Store στο εξωτερικό, θα δείτε πως μπορείτε να πληρώσετε, χωρίς να περάσετε από το ταμείο με την πιστωτική σας κάρτα από τα IPhone των πωλητών. Μια νέα υπηρεσία από τα Apple Store είναι να αγοράζετε ένα προϊόν από τα φυσικά καταστήματα χρεώνοντας τον λογαριασμό σας ITunes, άρα δεν χρειάζεται να έχετε μαζί σας ούτε χρήματα ούτε πιστωτική κάρτα, παρά μόνο τον κωδικό σας για το ITunes. Στην Ελλάδα, μια προσπάθεια αντίστοιχη κάνει το Viva.gr με την εφαρμογή του για τα smartphones: Viva Wallet.

Επιπρόσθετα ανταμείψτε την πιστότητα, χρησιμοποιήστε mobile εφαρμογές πιστότητας για να βλέπετε και εσείς και οι πελάτες σας επισκέψεις και αγορές. Έτσι ο πελάτης θα έχει άμεση πρόσβαση μέσω του κινητού του για τους πόντους που έχει μαζέψει και αντίστοιχα οι πωλητές σας εύκολα θα ενημερώνονται όταν οι «καλοί» σας πελάτες κάνουν αγορές. Σ’ αυτό το πλαίσιο πρέπει να προσωποποιήσετε τις υπηρεσίες σας. Αντιμετωπίστε τους πελάτες σας βάσει των προηγούμενων αγορών τους, όπως κάνει το amazon.com. Θυμηθείτε όταν αγοράζετε από το amazon.com που υπάρχουν προτάσεις με αντίστοιχα προϊόντα με τις ανάγκες σας καθώς και αγορές άλλων πελατών που επιλέγουν όπως εσείς. Το μυστικό όμως είναι να ξεπεράσετε αυτό που κάνει ένα online eshop. Άρα πρέπει μαζί με τους πωλητές σας να χτίσετε ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες σας!

Ιδέες υπάρχουν πολλές. Εφαρμογές και τεχνολογικές ιδέες επίσης. Το μυστικό είναι να πάρετε την απόφαση να τολμήσετε και να επενδύσετε στη νέα αυτή καταναλωτική πραγματικότητα. Τα δεδομένα αλλάζουν γρήγορα και οι καταναλωτές εξελίσσονται. Πρέπει να βλέπετε μπροστά για την βιωσιμότητα της επιχείρησής σας και πάνω απ’ όλα εμπιστεύεστε τη νέα τεχνολογία!

Σ’ ευχαριστούμε για το χρόνο σου να διαβάσεις αυτό το άρθρο. Αν σε βοήθησε και πιστεύεις πως θα μπορούσε να βοηθήσει και κάποιο φίλο σου, τότε θα ήταν τέλειο να το κοινοποιήσεις… θα το εκτιμήσουν οι φίλοι σου … και φυσικά και εμείς:)